Verminder de drukte op de spoed- en huisartsenpost met SpoedSIM!

Deel

Gekopieerd

[vc_row][vc_column][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][column_text]De drukte op de spoedpost en huisartsenpost in Nederland is moeilijk te voorspellen met langere wachttijden en piekuren tot gevolg. EscuLine heeft met SpoedSIM hier de oplossing voor.

Wat is SpoedSIM?

SpoedSIM voorspelt wanneer het druk wordt op de spoed- en huisartsenpost. Door middel van telefonie-data uit het verleden wordt een prognose gemaakt van de piekuren en de daarbij behorende wachttijden voor patiënten.

Voor wie is SpoedSIM bedoeld?

Managers en teamleiders van spoed- en huisartsenposten kunnen SpoedSIM gebruiken voor het op de juiste momenten inroosteren van triagisten. Doordat je met SpoedSIM van tevoren inzicht hebt in het aantal oproepen, het tijdstip van de oproep, de gespreksduur, de wachttijd en de beschikbare triagecapaciteit kan de bezetting van de triagisten hierop worden afgestemd.

SpoedSIM geeft nuttige inzichten voor de lange en de korte termijn. De inzichten voor de lange termijn helpen bij het maken van een standaard rooster. Stel dat de wachttijden op een typische donderdag in oktober hoog oplopen en op woensdag niet. Dan is het mogelijk interessant een dienst van woensdag naar donderdag te verschuiven. Ook helpen de lange termijn inzichten bij gesprekken met financiers over uitbreiding van het aantal triagisten of interventies als het inzetten van Moet Ik Naar De Dokter (MINDD).

Op de korte termijn laat SpoedSIM zien dat er met de standaard bezetting bijvoorbeeld aanstaande vrijdag een piek ontstaat. Is deze piek zo groot dat een extra dienst nodig is? Of is één of twee uurtjes een oproepkracht inzetten voldoende om de piek te verlagen? Hierin geeft SpoedSIM inzicht.

Ook kun je met SpoedSIM zien welk effect andere maatregelen op de spoed- en huisartsenpost hebben op de drukte. Bij één van de klanten zie je bijvoorbeeld dat er vlak voor een piek relatief weinig aanwezige triagisten de telefoon opnemen. Die hebben dan bijvoorbeeld baliedienst of pauze. Dit inzicht helpt bij het aansturen van triagisten. Ook geeft SpoedSIM inzicht in het effect van verkorten van de gespreksduur of afhandeltijd van een gesprek.

Wat-als analyse

Met een Wat-als-analyse kijk je terug naar een dag in het verleden. Door variabelen aan te passen leer je wat er in de toekomst beter kan op de spoed- of huisartsenpost.

Stel dat er gisteren tussen 6 en 7 uur in de avond een grote wachtrij was ontstaan die pas om 9 uur weggewerkt was. Wat zou er gebeurd zijn als 1 medewerker extra ingezet werd aan de telefoon tussen 6 en 7 uur? Wanneer er op deze manier naar de gegevens uit het verleden wordt gekeken kan er beter worden ingespeeld op de drukte in de toekomst.

Kortom

SpoedSIM helpt je bij het maken van een efficiënt rooster voor de triagisten waardoor de werkdruk wordt verlaagd. Speel in op verschillende scenario’s door het gebruiken van de beschikbare data uit het verleden. Bekijk welk effect verschillende maatregelen hebben op de ontwikkeling van piekuren en wachttijden.

Behoefte aan een praktische demo van SpoedSIM of aan meer informatie over dit product of over EscuLine zelf? Bezoek EscuLine BV op standnummer 01.D108.[/column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/4″][/vc_column][vc_column width=”1/4″][button button=”url:https%3A%2F%2Fevents.jaarbeurs.nl%2Fzorg-en-ict-2023%2Fbegin%3Fref%3Dartikel|title:Registreer%20voor%20gratis%20toegang|target:%20_blank|”][/vc_column][vc_column width=”1/4″][/vc_column][vc_column width=”1/4″][/vc_column][/vc_row]

Gerelateerde artikelen