Whitepaper samenvatting

Ziekenhuis te Brugge automatiseert patiëntentoegang medisch dossier met AMARON Workflower

Ziekenhuis te Brugge automatiseert patiëntentoegang medisch dossier met AMARON Workflower
Wettelijk gesproken hebben patiënten het recht om hun medisch dossierin te kijken en een afschrift ervan op te vragen. Patiënten kunnen hiertoeeen formulier verkrijgen bij de ombudsdienst van het ziekenhuis of er eendownloaden op de ziekenhuiswebsite. Het ingevulde formulier bezorgen zevervolgens terug aan het ziekenhuis.
 
Maar komt de aanvraag wel terecht bij de juiste persoon? Voldoet de aanvraagaan alle voorwaarden en wordt deze afgehandeld binnen de wettelijketermijnen? Wat met de privacy van de patiënt en de GDPR-regelgeving? En hoekun je inspelen op het stijgend aantal aanvragen nu patiënten steeds meer betrokken worden bij hun zorg? Een ogenschijnlijk simpel proces maar niet zovanzelfsprekend als het lijkt...
 
Oplossing:
AZ Sint-Lucas Brugge, dat al een aantal HRM-processen heeft ingericht metWorkflower, moest er niet lang over nadenken: ook voor het behandelen vanaanvragen van patiënten die toegang willen tot hun medisch dossier, doen zeeen beroep op Workflower. En omdat de IT-dienst van het ziekenhuis de tool ende procesmatige manier van denken ondertussen in de vingers heeft, kon deze
download
Wanneer je dit whitepaper downloadt ga je ermee akkoord dat je door de leverancier benaderd kan worden.
FacebookTwitterLinkedinMailPrint
Kenmerken:
Publicatie datum: 11-03-2020
Bestandstype: pdf
Document: Whitepaper
Taal: NL
Gepubliceerd door: AMARON

Lees ook

ICT vacatures in de zorg
 
Hoofdmediapartner
Mediapartners