Whitepaper samenvatting

Meer regie cliënten dankzij blended dienstverlening

Meer regie cliënten dankzij blended dienstverlening
“Blended dienstverlening is de volgende stap binnen het sociaal domein. De traditionele loketfunctie zal steeds meer verdwijnen. Met een terugtredende overheid is zelfredzaamheid van burgers cruciaal. Daarvoor is meer nodig dan inzage in de eigen gegevens alleen. Burgers moeten daadwerkelijk hun ‘eigen wereld’ zélf kunnen regelen”, aldus Ray Geerling, adviseur in het sociaal domein.
 
Geerling ziet hierin duidelijk de nieuwe richting voor gemeenten. Dit traject is nog niet zo lang geleden ingegaan en voorlopig nog niet klaar. “We zoeken nu naar oplossingen voor een aantal wezenlijke uitdagingen.”
 
Meer dan inzage
De noodzaak om offline dienstverlening te combineren met online diensten (‘blended’) binnen het sociaal domein is duidelijk voor Geerling. “Burgers hebben al lang inzicht in hun eigen gegevens. Maar inzage alleen activeert burgers niet. De volgende stap is veel belangrijker, namelijk dat een individu daadwerkelijk wordt aangesproken om zijn of haar wereld te beheren. Hierbij kan gedacht worden aan signaleringen, zoals ‘U kunt nu uw AOW aanvragen’ of ‘Je kunt je nu inschrijven voor een vervolgstudie’. Zo worden burgers geprikkeld om verantwoordelijkheid te dragen voor hun eigen leven.”
download
Wanneer je dit whitepaper downloadt ga je ermee akkoord dat je door de leverancier benaderd kan worden.
FacebookTwitterLinkedinMailPrint
Kenmerken:
Publicatie datum: 12-02-2019
Bestandstype: pdf
Document: Whitepaper
Taal: NL
Gepubliceerd door: Solviteers

Lees ook

ICT vacatures in de zorg
 
Hoofdmediapartner
Mediapartners