Whitepaper samenvatting

De 4 belangrijkste uitdagingen èn oplossingen voor de ultieme patiëntervaring in het ziekenhuis

De 4 belangrijkste uitdagingen èn oplossingen voor de ultieme patiëntervaring in het ziekenhuis

Ziekenhuizen en andere organisaties in de gezondheidszorg staan onder grote druk om de zorg continue te verbeteren, wachttijden te verminderen en de patiëntervaring te optimaliseren terwijl de beschikbare middelen beperkt zijn. Kosten moeten worden verminderd, er moet meer gedaan worden met steeds minder personeel en dat zorgt voor uitdagingen.

De processen in het ziekenhuis zijn complex, het betreft vaak meerdere artsen, afdelingen of behandelingen. In sommige gevallen hebben patiënten te maken met meerdere ziekenhuizen of poliklinieken. Als de overgang van arts naar arts of van ziekenhuis naar ziekenhuis niet goed gemanaged wordt en niet ondersteund wordt door effectieve communicatie kan de patiënt zich overrompeld, verward en gestrest voelen. Hiernaast kan het grote aantal afdelingen en middelen dat betrokken is bij de zorg voor de patiënt leiden tot knelpunten en kostbare inefficiënties.

De belangrijkste consequenties voor uw organisatie: 

  • Hoge kosten.
  • Lange wachttijden.
  • Verwarring, onduidelijkheid en stress bij patiënten.

Efficiënte processen en natuurlijk positieve testresultaten en uitslagen zijn de meest essentiële onderdelen van de patiëntervaring. Maar dit alleen is niet genoeg om een goede en naadloze ervaring te creëren. De fysieke omgeving, het ziekenhuisgebouw en de interactie met het personeel bepaald in hoge mate hoe de patiënt zich voelt. Om de patiëntervaring te kunnen verbeteren moeten alle aspecten van de hele patiëntreis, vanaf het plannen van een afspraak tot en met het afhalen van een recept in de poli-apotheek, naadloos in elkaar overlopen.

In dit eBook leest u meer over de 4 belangrijkste uitdagingen waar ziekenhuizen vandaag de dag mee te maken hebben. Ook gaan we in op de oplossingen om de patiëntervaring te verbeteren, wachttijden te verlagen en kosten te besparen.

download
Wanneer je dit whitepaper downloadt ga je ermee akkoord dat je door de leverancier benaderd kan worden.
FacebookTwitterLinkedinMailPrint
Kenmerken:
Publicatie datum: 08-01-2018
Bestandstype: pdf
Document: E-book
Taal: NL
Gepubliceerd door: QMATIC Holland B.V.

Lees ook

ICT vacatures in de zorg
 
Hoofdmediapartner
Mediapartners