Nieuws
24 april 2020

Topman Farwerck: 'Robuust netwerk KPN houdt het goed'

KPN-topman Joost Farwerck is tevreden hoe zijn concern met de druk omgaat en klanten helpt tijdens de coronacrisis. 'We laten zien dat we het piekverkeer aan kunnen; het KPN-netwerk is robuust', zei hij ter afsluiting van het evenement The Digital Dutch goes Digital in de Jaarbeurs. KPN heeft wel veel klanten uit voorzorg geüpgraded om hen goed te kunnen laten thuiswerken of piekbelastingen op te vangen.

'Een evenement in de Jaarbeurs? Hoe kan dat nou? Dat mag toch niet?', hoor ik u denken. Jawel hoor, want het was een online-uitzending. Normaal zou het klantenevenement The Digital Dutch voor de vijfde keer op 23 april plaatsvinden in de Utrechtse Jaarbeurs. Maar vanwege de lockdown kon dat niet. In plaats van het evenement in zijn geheel af te blazen koos KPN voor een alternatief: een ruim een uur durende online-uitzending over digitale communicatie en online-samenwerking.

Alle sprekers die tijdens het fysieke evenement van The Digital Dutch op het hoofdpodium zouden staan, passeerden de revue tijdens de uitzending vanuit een lege hal van de Jaarbeurs in Utrecht. Niet dat je dat als kijker merkt; de ingenieuze aankleding van de hal (met de anderhalvemeter-afstand-regel in acht genomen) en de video-effecten verbloemden de leegheid. Vorig jaar kwamen er tweeduizend bezoekers naar het fysieke evenement. Volgens KPN hebben gisteren zo'n vijfduizend zakelijke klanten online naar de uitzending gekeken.

Die zagen topman Joost Farwerck en Marieke Snoep, directeur Business Market bij KPN de uitzending afsluiten. Farwerck stelde tevreden vast dat het netwerk van KPN goed bestand is tegen het vele thuiswerken en streamen. 'Gelukkig hebben we veel geïnvesteerd in een superzwaar netwerk; het is een robuust netwerk dat tegen piekverkeer bestand blijkt.'

Lees verder >>

FacebookTwitterLinkedinMailPrint

Lees ook

ICT vacatures in de zorg
 
Hoofdmediapartner
Mediapartners