Nieuws
12 maart 2019

Sint Maartenskliniek brengt Salesforce naar de zorg

Een primeur in zorgland: het crm-systeem van Salesforce, dat vaak wordt ingezet bij callcenters, maakt zijn debuut bij de Sint Maartenskliniek. Computable spreekt met ict-manager Casper Hesp over de implementatie en de verdere digitaliseringsplannen van het ziekenhuis.

Hesp: ‘Om de volgende stappen in de verdere digitalisering te kunnen zetten, zijn we bij de Sint Maartenskliniek eind 2018 met een zestal partners een vernieuwingsprogramma gestart. Dit programma omvat twee belangrijke onderdelen. Allereerst de implementatie van een nieuw integratie- en dataplatform: Information Exchange van Intersystems. Ten tweede de implementatie van nieuwe gebruikersfunctionaliteiten met behulp van nieuwe applicaties: Salesforce, Brightfish en Goclinic.'

Het nieuwe integratie- en dataplatform is volgens Hesp bedoeld om de regie op de eigen data te realiseren. 'Zo willen we data uit (en in) al onze huidige en nieuwe applicaties krijgen, data vertalen naar (inter)nationale standaarden en door middel van api’s uitwisselen met zowel onze nieuwe applicaties als met de buitenwereld. We kozen voor het product HealthShare van Intersystems, dat wordt geïmplementeerd door ict-dienstverlener Itzos.’

Lees verder >>

FacebookTwitterLinkedinMailPrint

Lees ook

ICT vacatures in de zorg
 
Hoofdmediapartner
Mediapartners