Nieuws
03 juli 2018

Tech-actie AH en Nemo levert 2,6 miljoen robots op

De doe- en spaaractie 'Tech is te gek!' die supermarktketen Albert Heijn de afgelopen weken samen met wetenschapsmuseum Nemo organiseerde, leverde ruim 2,6 miljoen geprogrammeerde techie-robots op. In het kader van deze actie konden kinderen via de speciale app en spaarplaatjes met augmented reality hun robot Techie in allerlei digitale vormen tot leven wekken.

Volgens een woordvoerster van AH stond de teller in de laatste week van de actie 'Tech is te gek!' op zo'n 250.000 unieke gedownloade robotontwerp-spellen met ruim 2,6 miljoen geprogrammeerde techie-robots. De gemiddelde speeltijd bedroeg per keer ruim negen minuten.

De supermarkt organiseerde de actie, die liep van eind mei tot begin juli, in samenwerking met Nemo Science Museum uit Amsterdam. Doel ervan was om kinderen op een leuke en laagdrempelige manier kennis te laten maken met technologie, wetenschap en programmeren.

Het concept van de actie 'Tech is te gek! en de ontwikkeling van de app is ontwikkeld door het virtual en augmented reality-bureau &Samhoud Media en zijn gamification-onderdeel Ranj. Vanuit Nemo is het inhoud voor het boek, de tech-plaatjes en de doe-activiteiten geleverd.

Lees verder >>

FacebookTwitterLinkedinMailPrint

Lees ook

ICT vacatures in de zorg
 
Hoofdmediapartner
Mediapartners